سایپا کوییک با برلیانس H220 چه تفاوتی دارند؟کدام را بخریم؟
نوشته شده توسط : زهرا غلامی

این دوتا ماشین که جزو شاسی بلندای چینی توی اران هستن قیمتشون هم خیلی بالاست...که همه توان خریدش رو ندارن البته الان توان خرید پراید هم برای همه فراهم نیستشولی حالا فرض رو میزاریم بر اینکه توان مالیش هست ولی بین خرید دو محصول موندید که کدومو بخرید پس حالا با من بیاین و این مطلب رو بخونید که بهتون کمک میکنه.

 

 

درباره ی اینکه رنو ساندرو بخرم یا لیفان X50 ؟ بیشتر بخوانید.

 

 

 

سایپا کوییک یک خودرو ایرانی است که در سال 1395 معرفی و در سال 1397 پس از یک وقفه طولانی در سال 1397 به بازار عرضه شد. باید بگوییم این روند در مورد اکثر خودروهای داخلی دیده می‌شود چراکه فاصله زیادی بین معرفی تا عرضه آن به وجود می‌آید.

سایپا کوییک به عنوان یک خودرو کاملا جدید معرفی شد در حالی که طراحی آن مشابه ساینا و ویژگی‌های فنی آن هم با این خودرو مشترک است و اتفاق چندان عجیبی در مورد آن رخ نداد به جز اینکه چند آپشن به آن اضافه شد.

طراحی سایپا کوییک چندان جذاب نیست. در نمای جلو همان شکلی را می‌بینیم که در ساینا مشاهده کردیم و تنها تغییرات کوچکی ایجاد شد. بر روی سقف کوییک باربند دیده می‌شود و به نظر می‌رسد برای طراحی چراغ‌های عقب هم از خودروهای خارجی الگو گرفته شده باشد. یک نکته دیگر در بدنه سایپا کوییک استفاده از تزئینات مشکی رنگ است که باید آن را یک اقدام کاملا بیهوده دانست.

با ورود به داخل کابین سایپا کوییک در همان نگاه اول متوجه می‌شویم که با یک خودرو ارزان ایرانی روبه‌رو هستیم اما این در حالی است که کوییک اتوماتیک با قیمت بالایی به فروش می‌رسد. در نسخه فول کوییک در مرکز داشبورد یک نمایشگر وجود دارد که ورودی‌های هوا در زیر آن تعبیه شده‌اند. نکته مورد توجه در کوییک وجود کلیدهای کنترلی بر روی فرمان است که در برلیانس H220 وجود ندارد.سایپا کوییک از نظر تجهیزات رفاهی شرایط بهتری دارد و امکاناتی چون 2 ایربگ، ایموبلایزر، سنسور و دوربین دنده عقب، کروز کنترل، تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک، نمایشگر 7 اینچی، سیستم صوتی با 4 بلندگو، چراغ دیلایت، کامپیوتر سفری و موارد دیگر را در اختیار شما قرار می‌دهد و در مقایسه با رقیب چینی خود وضعیت بهتری دارد.

موتور به کار رفته در سایپا کوییک حجم 1.5 لیتری و 4 سیلندر دارد و می‎‌تواند 87 اسب بخار قدرت و 128 نیوتن متر گشتاور تولید کند. برای انتقال این قدرت جعبه دنده‌های دستی و اتوماتیک CVT در نظر گرفته شده که ما در این مقایسه، به دلیل قیمت مشابه با برلیانس H220، نسخه اتوماتیک را در نظر داریم. هر دو خودرو حاضر در این مقایسه وضعیت فنی کاملا متوسطی دارند.

در نهایت باید بگوییم سایپا کوییک از نظر کیفیت سواری در مقایسه با برلیانس H220 ضعیف‌تر است و به دلیل قیمت غیرمنطقی، ارزش خرید ندارد.





:: بازدید از این مطلب : 207
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 13 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: